Дякую, що завітали на мій блог, залишіть свій коментар

Тиждень англійської мови у школі

Позакласний захід з англійської мови "Music Festival"
[ Викачати з сервера (881.0Kb) ] 04.09.2014, 17:20
                             

 Music Festival.


Мета:

Практична: узагальнити лексичний матеріал та вивчити нові лексичні одиниці на базі пісенного матеріалу, використаного в процесі підготовки до фестивалю.

Освітня: надати учням додаткову інформацію про розвиток музики в англомовних країнах.

Розвиваюча: розвивати інтелектуальні, пізнавальні та творчі здібності учнів.

Виховна: виховувати інтерес до англійської пісні як способу вивчення іноземної мови, вчити учнів поважати культуру інших країн.

     Підготовка до фестивалю починається задовго до його проведення. В конкурсі приймають участь учні 7-11 класів. Щоб надати можливість приймати участь у фестивалі учням з різноплановими здібностями, дітям пропонується підготуватися до фестивалю в наступних номінаціях:
  1. випуск афіші, яка представляє музичні номери свого класу;
  2. виконання пісні на англійській мові (це може бути сольний номер або групове виконання пісні);
  3. постановка кліпу або шоу під музику відомих англомовних виконавців;
                     
     Діти з великим задоволенням займаються оформленням афіш. В склад редколегії входять учні, які не мають особливих здібностей до вивчення англійської мови, але мають нахили до малювання. Функції головного редактора, як правило, виконує учень, який може керувати процесом оформлення афіші на англійській мові. Редколегія добирає інформацію про пісні та їх виконавців, відшукує фото зображення та компонує відібраний матеріал.
     Школярі охоче приймають участь у виборі музичного матеріалу, залучають до процесу своїх рідних та знайомих, із задоволенням працюють над перекладом обраних пісень. Оформлені афіші вивішуються на початку тижня англійської мови і викликають жвавий інтерес та обговорення серед всього колективу школи.
     Афіша 7-го класу представляє дует, який виконує американську народну пісню “Clementine” та розповідає деякі факти, пов’язані з історією цієї пісні.
Ведучими фестивалю є семикласники, тому автори афіші вважають за необхідне звернути на це увагу публіки.
    Афіша 8-го класу закликає подивитись кліп до пісні “Go down, Moses” та послухати народну американську пісню “My Bonnie”.
    Афіша 9- класу розповідає про пісні, які були популярні в шкільні роки їхніх батьків.(Слід відзначити активність батьків, які допомагали учням, відібрати необхідний матеріал для оформлення афіші та допомогу в підготовці музичних номерів.)
     Афіша 10 класу представляє виконавицю пісні “Solo” та переконує, що танець – це мова, яка зрозуміла всім.
     Афіша 11-го класу знайомить читачів з деякими фактами з життя легендарних “Pink Floyd” та “The Beatles”, а також пропонує послухати всесвітньо відому “Yesterday” у виконанні учня 11-го класу та подивитись кліп до уривку з композиції “Pink Floyd” “The Wall”.
     Журі фестивалю оцінює афіші в наступних номінаціях:
  1. за найзмістовнішу афішу;
  2. за найкраще оформлення;
  3. за оригінальність.

    Фестиваль проводиться в шкільному актовому залі. Сцена прикрашена плакатом “Music Festival”. На сцену виходять учень та учениця. Це ведучі фестивалю.
     P1. Good morning, dear guests!
     P2. Good morning, dear friends!
     P1. We are very glad to see you at our music festival! We are sure that everybody in this room likes music very much!
     P2. It’s impossible to imagine our life without music. People listen to music, having a rest, driving a car, cleaning our flats…
     P1. … and even doing our lessons!
     P2. Yes, you are right! My mother always gets angry with me when I do my homework and listen to music at the same time.
     P1. Music helps us to understand other people’s life, teaches us to love and hate. Listening to different songs, we can learn history, culture and traditions of other peoples.
     P2. But what should we do if we don’t understand songs? There are so many wonderful songs in English and other languages.
     P1. Don’t you know what to do? Study foreign languages!
     P2. If you want to know what it is told about in an old American song “Clementine” learn English as Bohdan and Yana do!
     P1. Meet our friends! Bohdan Zalevsky and Yana Grygorenko! The pupils of the 7th form!

     (На сцену виходять хлопчик та дівчинка одягненні у вбрання типове для американців кінця 19-го та початку 20-сторіччя. Вони виконують пісню “Clementine”).
                                   “Clementine”
In a cavern, in a canyon
Excavating for a mine
Lived a miner, Forty-niner
And his daughter Clementine.

Chorus:
Oh, my darling, oh, my darling
Oh, my darling, Clementine.
You’re lost and gone forever.
Dreadful sorry, Clementine.

Light she was and like a fairy
And her shoes were number nine,
Herring boxes without topses
Sandals were for Clementine.

Drove she ducklings to the water
Every morning just at nine,
Stubbed her toe against a splinter
Fell into the foaming brine.

Ruby lips above the water
Blowing bubbles soft and fine,
But, alas, I was no swimmer,
And I lost my Clementine.

How I missed, how I missed her,
How I missed my Clementine,
Until I kissed her little sister
And forgot my Clementine.

Chorus:
Oh, my darling, oh, my darling,
Oh, my darling Clementine.
You’re lost and gone forever
Dreadful sorry, Clementine.

P1. Every country has its customs, every country has its songs.
P2. Now you will hear one more American song “My Bonnie”. It will be performed by a pupil of the 8th form, Tanya Borysyuk.

                             My Bonnie.
My Bonnie lies over the ocean, my Bonnie lies over the sea,
My Bonnie lies over the ocean, oh, bring back my Bonnie to me!
Chorus:
Bring back, bring back, oh, bring back my Bonnie to me, to me!
Bring back, bring back, oh, bring back my Bonnie to me!

Last night as I lay on my pillow, last night as I lay on my bed,
Last night as I lay on my pillow, I dreamed that my Bonnie was dead!
(Chorus)

Oh, blow, you winds over the ocean, oh, blow, you winds over the sea,
Oh, blow, you winds over the ocean, and bring back my Bonnie to me!
(Chorus)

P1. Rostik, what are you thinking about?
P2. Oh, Yulia, I am dreaming about traveling to Egypt. I have never been to that beautiful country but I’m sure that it is one of the most interesting places in the world.
P1. You know, the 8th formers will help you to visit Egypt. They have prepared an interesting show about Egypt land to the song “Go down, Moses”.

     Звучить запис пісні “Go down, Moses” y виконанні Луї Армстронга.
В центрі сцени на підвищенні сидить фараон. Його оточують вірні слуги.
Обабіч трону, на колінах, стоять раби. Вони не сміють навіть підняти погляд.
Перед фараоном з’являються танцівниці, які виконують танок на втіху фараону та його слугам. Служниці подають фараону таці з різноманітними фруктами та напоями. На сцену виходить Мойсей. Він піднімає руки догори і начебто прислухається до голосу з небес. Потім Мойсей кличе рабів за собою. Спочатку невпевнено, потім сміливіше раби відкривають свої обличчя, беруться за руки та йдуть за ним. Фараон та його оточення підбігають до краю сцени і кричать: “Where are you going? Come back! Who will work?” Раби відповідають: “Never! Work yourselves!”

P1. I have a question.
P2. What question?
P1. How do we call two people singing together?
P2. Duet.
P1. How do we call three people singing together?
P2. Trio.
P1. And how do we call four people singing together?
P2. Quartet.
P1. Meet quartet from the 9th form! A song “Sunny”! 

     Учениці 9-го класу виконують пісню “Sunny” з репертуару  “Bonnie M”.

                                           “Sunny”

Sunny, yesterday my life was filled with rain
Sunny, you smiled at me and really eased the pain
The dark days are gone, and the bright days are here,
My Sunny one shines so sincere
Sunny, one so true, I love you.

Sunny, thank you for the sunshine bouquet,
Sunny, thank you for the love you brought my way,
You gave to me your all and all,
Now I feel ten feet tall.
Sunny, one so true, I love you.

Sunny, thank you for the truth you let me see.
Sunny, thank you for the facts from A to C
My life was torn like a windblown sand
And the rock was formed when you held my hand
Sunny, one so true, I love you.

Sunny, thank you for the smile upon your face.
Sunny, thank you for the gleam that shows it’s grace.
You’re my spark of nature’s fire,
You’re my sweet complete desire.
Sunny, one so true, I love you
I love you
I love you
I love you.

P1. Rostik, what will you do if you need some money?
P2. I’ll ask my parents and they will give me some grivnas.
P1. The pupils of the 9th form suggest their own way how to make money. I think, it will be interesting for you.
P2. Really? Let’s see their performance.

     Звучить пісня “Money, money” з репертуару “ABBA”. На сцені з’являється молодий чоловік. В руках у нього багато рахунків, які потрібно оплатити. Юнак у відчаї, бо він не має грошей. Раптом до нього приходить ідея. Він одягається жебраком і йде просити милостиню. Зібравши певну суму грошей, молодий чоловік вирішує випробувати долю в казино. І доля йому посміхається!

P2. Yulya, do you know who is called “a golden voice of Ukraine”?
P1. Yes, of course. This is Taisia Povaliy.
P2. Who is “a golden voice” of our school?
P1. This is Maryna Bilenko!





     Учениця 10-го класу виконує пісню із репертуару Алсу.

                                 “SOLO”.
I’m sitting alone, here in my room
Starring at your picture from midnight till noon
Counting the hours, counting the days
You know that I miss you in a million ways.

Refrain:

Now I wait in the cold
And this is getting old
No more stories, no more lies
Take me of this ride
When you see me in the hall
I’ll look at the wall
By my actions you should know
I’m going solo, going solo.


My friends tried to tell me
I didn’t want to listen
‘cause I’m the kind of person
gotta find out of my own
I gave you my heart
You tore it apart
But I’m coming back strong
I know it was wrong.

Refrain:
         

P2. Yulya, listen to a poem.
P1. With pleasure.
P2. I met a little girl
      Who came from another land.
      She couldn’t speak my language,
      But I took her by the hand.
      We danced together,
      Had such fun,
      Dancing is a language
      You can speak with anyone.
P1. Oh, I know who will be next in our program. Meet Oksana Garkusha and Oleksandr Fillipov!
P2. The pupils of the tenth form!

     Звучить пісня Кріса Рі “The Blue Café.” Старшокласники виконують танець.

P1. Rostik, may I ask you a personal questions?
P2. Yes, you may.
P1. Do you think about love?
P2. I have no time to think about love. You know, I’m very busy. I go in for handball, help my parents, play computer games and watch TV. Sometimes I think about my marks in English, Maths, History  and so on. I have no time to think about love.
P1. I see. But senior pupils think only about love.
P2. Why do you think so?
P1. Because they like to sing about love!
P1.P2. Meet Andriy Popatenko! “Yesterday.”

     Учень 11 класу виконує пісню “Yesterday” з репертуару “The Beatles” під власний акомпанемент на гітарі.

                                   “Yesterday”

Yesterday all my troubles seemed so far away.
Now it looks as though they’re here to stay.
Oh, I believe in yesterday.

Suddenly I’m not half the man I used to be.
There’s a shadow hanging over me,
Oh, yesterday came suddenly.

Why she had to go I don’t know, she wouldn’t say.
I said something wrong
Now I long for yesterday.

Yesterday love such an easy game to play.
Now I need a place to hide away,
Oh, I believe in yesterday.

Why she  had to go I don’t know, she wouldn’t say.
I said something wrong.
Now I long for yesterday.

Yesterday all my troubles seemed so far away.
Now it looks as though they’re here to stay.
Oh, I believe in yesterday.

P1. I think, we are lucky. Do you agree with me?
P2. Yes, you are right. We live in a beautiful village, we study in a wonderful school, our teachers are kind and clever.
P2. Can you explain me why did “Pink Floyd” sing “We don’t need no education”?
P1. I think, they didn’t like discipline and too strict teachers. The eleven-formers will try to show their school.
    Звучить уривок із композиції “The Wall” з репертуару “Pink Floyd”.
Сцена оформлена у вигляді класної кімнати. Чітко, як роботи, учні виконують розпорядження вчителя. Зрештою, сувора дисципліна набридає учням і вони відмовляються бути підлеглими. Разом вони співають пісню
“We don’t need no education, we don’t need no thought control
No dark sarcasm in the classroom
Hey, teacher, leave those kids alone….”

P1. It’s a pity, but the music festival is over.
P2. We hope, you have enjoyed the performance.
P1. We shall be very glad to see you again !


Немає коментарів :

Дописати коментар